ALEGE MASINA
marca:
model:
motorizare:
PRODUSE UNIVERSALE
Rulment, diferential FEBEST SZAB-007(2756160A01)
Cod: SZAB-007
Producator: FEBEST
Coduri OE: 2756160A01
Partea de montare: ansamblu spate
Greutate (în kg): 0,054
De la an model: 1999
Pana la an model: 1998
Producator: FEBEST
Coduri OE: 2756160A01
Partea de montare: ansamblu spate
Greutate (în kg): 0,054
De la an model: 1999
Pana la an model: 1998
FRONT DIFFERENTIAL MOUNT FB FEBEST SZAB-007 | 27,30 LEI | adauga in cos |
Se cauta preturi, va rugam asteptati...
Diferentialul , este un mecanism , prevazut cu roti dintate , care permite rotilor motoare , ca in viraje , sa ruleze cu turatii diferite , functie de raza curbei .
In viraje , rotile din interorul curbei se invartesc cu o viteza mai mica decat cele din exterior , deoarece , in aceste conditii , se parcurg distante diferite .
La puntile nemotoare , nu exista diferential , deoarece rotile , se pot invarti liber una fata de cealalalta , nefiind interconectate .
In cazul puntii motoare , rotile primesc cuplul motor simultan de la o sursa comuna , iar in viraje , trebuie sa se roteasca , cu viteze diferite .
Automobilele cu tractiune integrala , au in compunere trei diferentiale , fata , spate si central , acesta din urma fiind necesar , deoarece rotile din fata nu se rotesc cu aceeasi viteza , ca cele din spate .
Constructiv , exista mai multe tipuri de diferentiale , cel mai raspandit , in cazul automobilelor de serie , fiind , diferentialul deschis , care este si cel mai simplu din punct de vedere constructiv .
Acest tip de diferential , are in componenta niste roti dintate ,dupa cum s-a mai precizat si un pinion principal , care primeste cuplul de la motor , transmitandu-l mai departe , planetarelor , prin intermediul unor pinioane mai mici .
Rotile dintate din componenta diferentialului , se cupleaza in viraje , determinand o scadere a vitezei rotilor din interiorul curbei si o crestere proportionala a vitezei rotilor din exterior .
Acest tip de diferential , prezina niste limite in cazul unor portiuni de drum alunecos , deoarece aplicand acelasi cuplu motor ambelor roti , in mod egal , in cazul in care una dintre roti , patineaza , maximul de cuplu pe care cealalta roata il poate primi este acelasi pe care roata care patineaza , il transmite portiunii de drum . Altfel spus , acest diferential nu va putea transmite mai mult cuplu de rotatie , rotii cu aderenta buna , decat maximul de cuplu , pe care roata cu mai putina aderenta il poate transfera suprafetei de drum , aceasta insemnand ca roata fara aderenta se va roti in gol , iar cealalalta va sta pe loc .
Eliminarea acestor inconveniente , poate fi depasit de diferentialul autoblocant .
Diferentialul autoblocant determina ambele roti , sa se rotesca cu aceeasi viteza , prin blocarea pinioanelor interne , astfel ca intreg cuplul motor , va fi transferat rotii cu aderenta mai buna , chiar daca cealalalta roata este suspendata .
Si la acest tip de diferential autoblocant , ne intilnim cu probleme , deoarece , datorita faptului ca toate rotile au aceeasi viteza chiar si in viraje , iar rotile din interiorul virajelor , se vor invarti , dupa cum s-a aratat , cu acceasi viteza ca cele din exterior , vor derapa , acest fapt contrbuind la uzura lor .
Astfel s-a creat diferentialul cu alunecare limitata LSD (Limited Slip Differential) , care este o combinatie intre cele doua tipuri descrise mai sus , diferentialul simplu si diferentialul autoblocant , la care transmiterea cuplului motor , se face la roata cu aderenta mai buna , intr-un raport de regula , de 1:5 , cat si prin rotirea in viraje , a rotilor din exterior cu viteze mai mari fata de rotile din interiorul curbei . Exista si la acest tip de diferential limite , care se refera la situatia in care putem ajunge , cand avem o roata care patineaza intens , aceasta , aflandu-se practic in stare suspendata , cu aderenta 0, la sol. In acest caz chiar daca roata cu aderenta mai buna primeste de cinci ori mai mult cuplu , conform raportului de 1:5 , in cazul particular expus , mai sus , in care cuplul la roata suspendata este 0 , atunci si cuplul la roata cu aderenta mai buna , va fi tot 0 , deoarece 0x5=0.
Astfel s-a ajuns la diferentialele de tip Torsen (torque sensitive-sensibil la cuplu) , acesta , reactionand instantaneu la fiecare dezechilibru de cuplu , care intervine intre cele doua roti motoare , canalizand cuplul , inspre roata cu cea mai buna aderenta la sol .
Pentru:
SUZUKI VITARA Cabrio (ET, TA) 1.6 1988-1995 80CP (59 KW) 1589cmc,
SUZUKI VITARA (ET, TA) 1.6 Allrad (TA, TA01) 1988-1998 80CP (59 KW) 1589cmc,
SUZUKI VITARA (ET, TA) 1.6 Allrad (ET) 1988-1991 82CP (60 KW) 1589cmc,
SUZUKI VITARA (ET, TA) 1.6 i 16V Allrad (ET, TA02) 1990-1998 97CP (71 KW) 1589cmc,
SUZUKI VITARA Cabrio (ET, TA) 1.6 i 16V 1990-1999 97CP (71 KW) 1589cmc,
SUZUKI VITARA (ET, TA) 2.0 V6 24V Allrad (ET) 1994-1998 136CP (100 KW) 1998cmc,
SUZUKI VITARA (ET, TA) 2.0 TD Allrad (ET) 1994-1998 71CP (52 KW) 1998cmc,
SUZUKI VITARA Cabrio (ET, TA) 2.0 16V 1996-1999 132CP (97 KW) 1995cmc,
SUZUKI VITARA (ET, TA) 2.0 16V Allrad (ET, TA51) 1996-1998 132CP (97 KW) 1995cmc,
SUZUKI VITARA (ET, TA) 1.9 D Allrad (ET) 1995-1998 68CP (50 KW) 1905cmc,
SUZUKI VITARA (ET, TA) 2.0 TD Intercooler Allrad (ET) 1995-1998 87CP (64 KW) 1998cmc,
SUZUKI VITARA (ET, TA) 1.9 D Allrad (ET) 1996-1998 75CP (55 KW) 1905cmc,
SUZUKI VITARA Cabrio (ET, TA) 1.9 D (ET) 1996-1999 75CP (55 KW) 1905cmc,
SUZUKI GRAND VITARA I (FT) 2.5 V6 24V (FT) 1998-2003 144CP (106 KW) 2493cmc,
SUZUKI GRAND VITARA I (FT) 1.6 4x4 1998-2003 94CP (69 KW) 1590cmc,
SUZUKI GRAND VITARA I (FT) 2.0 4x4 1998-2003 128CP (94 KW) 1995cmc,
SUZUKI GRAND VITARA I (FT) 2.0 TD 1998-2003 87CP (64 KW) 1998cmc,
SUZUKI GRAND VITARA I (FT) 2.0 HDI 110 16V 2001-2005 109CP (80 KW) 1997cmc,
SUZUKI VITARA Cabrio (ET, TA) 1.9 D (ET) 1995-1998 68CP (50 KW) 1905cmc,
SUZUKI GRAND VITARA I (FT) 2.5 V6 24V 4x4 2001-2003 158CP (116 KW) 2493cmc,
SUZUKI VITARA (ET) 2.0 HDi 2003-2005 87CP (64 KW) 1997cmc,
CAUTARE DUPA COD
CAUTARE DUPA MOTOR
ULTIMELE MASINI VIZITATE
Pentru a vedea lista cu ultimele 10 masini vizualizate te rugam sa te autentifici.
Daca nu ai cont inca, foloseste formularul de inregistrare pentru a-ti crea unul.
Daca nu ai cont inca, foloseste formularul de inregistrare pentru a-ti crea unul.