ALEGE MASINA
marca:
model:
motorizare:
PRODUSE UNIVERSALE
Cruce ax, Roata dintata conica de echilibrare-Diferential NPS S283I01(2720083812)
Cod: S283I01
Producator: NPS
Coduri OE: 2720083812, 2720083812000, 2720083820
Lungime [mm]: 63,8
Diametru [mm]: 25
Partea de montare: fata si spate
Cod motor: G13A
An fabricatie pana la: 12/1987
An fabricatie de la: 01/1982
Pana la numar serie sasiu: 23.8 X 66.7
Producator: NPS
Coduri OE: 2720083812, 2720083812000, 2720083820
Lungime [mm]: 63,8
Diametru [mm]: 25
Partea de montare: fata si spate
Cod motor: G13A
An fabricatie pana la: 12/1987
An fabricatie de la: 01/1982
Pana la numar serie sasiu: 23.8 X 66.7
Se cauta preturi, va rugam asteptati...
Diferentialul , este un mecanism , prevazut cu roti dintate , care permite rotilor motoare , ca in viraje , sa ruleze cu turatii diferite , functie de raza curbei .
In viraje , rotile din interorul curbei se invartesc cu o viteza mai mica decat cele din exterior , deoarece , in aceste conditii , se parcurg distante diferite .
La puntile nemotoare , nu exista diferential , deoarece rotile , se pot invarti liber una fata de cealalalta , nefiind interconectate .
In cazul puntii motoare , rotile primesc cuplul motor simultan de la o sursa comuna , iar in viraje , trebuie sa se roteasca , cu viteze diferite .
Automobilele cu tractiune integrala , au in compunere trei diferentiale , fata , spate si central , acesta din urma fiind necesar , deoarece rotile din fata nu se rotesc cu aceeasi viteza , ca cele din spate .
Constructiv , exista mai multe tipuri de diferentiale , cel mai raspandit , in cazul automobilelor de serie , fiind , diferentialul deschis , care este si cel mai simplu din punct de vedere constructiv .
Acest tip de diferential , are in componenta niste roti dintate ,dupa cum s-a mai precizat si un pinion principal , care primeste cuplul de la motor , transmitandu-l mai departe , planetarelor , prin intermediul unor pinioane mai mici .
Rotile dintate din componenta diferentialului , se cupleaza in viraje , determinand o scadere a vitezei rotilor din interiorul curbei si o crestere proportionala a vitezei rotilor din exterior .
Acest tip de diferential , prezina niste limite in cazul unor portiuni de drum alunecos , deoarece aplicand acelasi cuplu motor ambelor roti , in mod egal , in cazul in care una dintre roti , patineaza , maximul de cuplu pe care cealalta roata il poate primi este acelasi pe care roata care patineaza , il transmite portiunii de drum . Altfel spus , acest diferential nu va putea transmite mai mult cuplu de rotatie , rotii cu aderenta buna , decat maximul de cuplu , pe care roata cu mai putina aderenta il poate transfera suprafetei de drum , aceasta insemnand ca roata fara aderenta se va roti in gol , iar cealalalta va sta pe loc .
Eliminarea acestor inconveniente , poate fi depasit de diferentialul autoblocant .
Diferentialul autoblocant determina ambele roti , sa se rotesca cu aceeasi viteza , prin blocarea pinioanelor interne , astfel ca intreg cuplul motor , va fi transferat rotii cu aderenta mai buna , chiar daca cealalalta roata este suspendata .
Si la acest tip de diferential autoblocant , ne intilnim cu probleme , deoarece , datorita faptului ca toate rotile au aceeasi viteza chiar si in viraje , iar rotile din interiorul virajelor , se vor invarti , dupa cum s-a aratat , cu acceasi viteza ca cele din exterior , vor derapa , acest fapt contrbuind la uzura lor .
Astfel s-a creat diferentialul cu alunecare limitata LSD (Limited Slip Differential) , care este o combinatie intre cele doua tipuri descrise mai sus , diferentialul simplu si diferentialul autoblocant , la care transmiterea cuplului motor , se face la roata cu aderenta mai buna , intr-un raport de regula , de 1:5 , cat si prin rotirea in viraje , a rotilor din exterior cu viteze mai mari fata de rotile din interiorul curbei . Exista si la acest tip de diferential limite , care se refera la situatia in care putem ajunge , cand avem o roata care patineaza intens , aceasta , aflandu-se practic in stare suspendata , cu aderenta 0, la sol. In acest caz chiar daca roata cu aderenta mai buna primeste de cinci ori mai mult cuplu , conform raportului de 1:5 , in cazul particular expus , mai sus , in care cuplul la roata suspendata este 0 , atunci si cuplul la roata cu aderenta mai buna , va fi tot 0 , deoarece 0x5=0.
Astfel s-a ajuns la diferentialele de tip Torsen (torque sensitive-sensibil la cuplu) , acesta , reactionand instantaneu la fiecare dezechilibru de cuplu , care intervine intre cele doua roti motoare , canalizand cuplul , inspre roata cu cea mai buna aderenta la sol .
Pentru:
SUZUKI SJ 413 1.3 1986-1990 60CP (44 KW) 1324cmc,
SUZUKI SJ 413 1.3 1984-1990 64CP (47 KW) 1324cmc,
SUZUKI VITARA Cabrio (ET, TA) 1.6 1988-1995 80CP (59 KW) 1589cmc,
SUZUKI VITARA (ET, TA) 1.6 Allrad (ET) 1988-1991 82CP (60 KW) 1589cmc,
SUZUKI VITARA (ET, TA) 1.6 i 16V Allrad (ET, TA02) 1990-1998 97CP (71 KW) 1589cmc,
SUZUKI SUPER CARRY Bus (ED) 1.0 1992-1999 42CP (31 KW) 970cmc,
SUZUKI SUPER CARRY Bus (ED) 1.0 (SK) 1985-1999 45CP (33 KW) 970cmc,
SUZUKI VITARA Cabrio (ET, TA) 1.6 i 16V 1990-1999 97CP (71 KW) 1589cmc,
SUZUKI SUPER CARRY Bus (ED) 1.0 1994-1999 41CP (30 KW) 970cmc,
SUZUKI VITARA (ET, TA) 2.0 V6 24V Allrad (ET) 1994-1998 136CP (100 KW) 1998cmc,
SUZUKI X-90 (EL) 1.6 i 16V 4x4 1995-1997 97CP (71 KW) 1590cmc,
SUZUKI VITARA (ET, TA) 2.0 TD Allrad (ET) 1994-1998 71CP (52 KW) 1998cmc,
SUZUKI X-90 (EL) 1.6 i 16V 1995-1997 97CP (71 KW) 1590cmc,
NISSAN TERRANO II (R20) 2.7 TDi 4WD 1996-2007 125CP (92 KW) 2664cmc,
SUZUKI VITARA Cabrio (ET, TA) 2.0 16V 1996-1999 132CP (97 KW) 1995cmc,
SUZUKI VITARA (ET, TA) 2.0 16V Allrad (ET, TA51) 1996-1998 132CP (97 KW) 1995cmc,
SUZUKI VITARA (ET, TA) 2.0 TD Intercooler Allrad (ET) 1995-1998 87CP (64 KW) 1998cmc,
SUZUKI JIMNY (FJ) 1.3 16V 1998-prezent 80CP (59 KW) 1298cmc,
SUZUKI JIMNY (FJ) 1.3 16V 4WD 1998-prezent 80CP (59 KW) 1298cmc,
SUZUKI GRAND VITARA I (FT) 1.6 4x4 1998-2003 94CP (69 KW) 1590cmc,
SUZUKI GRAND VITARA I (FT) 2.0 TD 1998-2003 87CP (64 KW) 1998cmc,
SUZUKI GRAND VITARA I (FT) 2.0 HDI 110 16V 2001-2005 109CP (80 KW) 1997cmc,
SUZUKI JIMNY (FJ) 1.3 4x4 1998-2000 86CP (63 KW) 1298cmc,
NISSAN TERRANO II Van (R20) 2.7 TDi 4WD 1998-2007 125CP (92 KW) 2664cmc,
SUZUKI VITARA Cabrio (ET) 2.0 HDI 2003-2005 87CP (64 KW) 1997cmc,
SUZUKI VITARA (ET) 2.0 HDi 2003-2005 87CP (64 KW) 1997cmc,
CAUTARE DUPA COD
CAUTARE DUPA MOTOR
ULTIMELE MASINI VIZITATE
Pentru a vedea lista cu ultimele 10 masini vizualizate te rugam sa te autentifici.
Daca nu ai cont inca, foloseste formularul de inregistrare pentru a-ti crea unul.
Daca nu ai cont inca, foloseste formularul de inregistrare pentru a-ti crea unul.