ALEGE MASINA
marca:
model:
motorizare:
PRODUSE UNIVERSALE
Condensator, aprindere VALEO 243775
Cod: 243775
Producator: VALEO
Coduri OE:
Restrictiile producatorului: BOSCH
Capacitate condensator: 0,21
Lungime [mm]: 25
Tip ambalaj: ambalaj blister
Cod motor: HB,HD
An fabricatie pana la: 12/1979
An fabricatie de la: 10/1981
Producator: VALEO
Coduri OE:
Restrictiile producatorului: BOSCH
Capacitate condensator: 0,21
Lungime [mm]: 25
Tip ambalaj: ambalaj blister
Cod motor: HB,HD
An fabricatie pana la: 12/1979
An fabricatie de la: 10/1981
Se cauta preturi, va rugam asteptati...
Delcou , este un ansamblu , format din ruptor si distribuitor , in care ruptorul , denumit si platina , intrerupe si stabileste circuitul primar al instalatiei de aprindere , iar distribuitorul , repartizeaza curentul de inalta tensiune , la bujiile de aprindere , in ordinea prestabilita , prin intermediul rotorului .
Recapituland , delcoul , indeplineste deci mai multe functiuni : - distribuie tensiunea inalta , venita de la bobina de inductie , la bujia cilindrului , in momentele necesare , prin rotorul distribuitorului , aflat in miscare de rotatie .
-intrerupe si restabileste legatura cu bobina de inductie , prin intermediul ruptorului , piesa alcatuita dintr-o parte fixa si una mobila , actionata de o cama , avand rolul de a alimenta infasurarea primara a bobinei de inductie , prin intermediul unor contacte , care se ating si se desprind , in timpul miscarii , astfel , in bobina de inductie , se induce un camp magnetic , in infasurarea secundara , a acesteia , rezultand la borne un curent de inalta tensiune .
La pornire , bobina de inductie , este alimentata prin contactul de aprindere , de la bateria de acumulatoare .
De la bornele de iesire ale bobinei de inductie , printr-un cablu , curentul de inalta tensiune este transmis rotorului , care se invarteste in interiorul distribuitorului , pe langa niste contacte , confectionate din platina sau wolfram , cate unul pentru fiecare cilindru si de la care pleaca fisele de bujii . Cand varful rotorului legat la circuitul de inalta tensiune al bobinei de inductie , trece prin dreptul fiecarui contact , primeste un impuls de inalta tensiune , provocand un arc electric , prin care va fi transmis curentul spre bujii . Contactele , din platina sau wolfram , din interiorul distribuitorului , amplasare pe marginea capacului distribuitorului , datorita arcului electric care se produce , sunt supuse uzurii rapide .
Sincronizarea turatiei ruptor-distribuitor , se face prin amplasarea camei de ridicare a partii mobile a ruptorului , pe axul central al distribuitorului , actionat la randul sau , prin actionare mecanica , de arborele cu came . Turatia arborelui distribuitorului , este de 1/2 din turatia motorului , deoarece este nevoie de scanteie , la una din doua rotatii complete ale motorului , conform ciclului de functionare al acestuia .
Sincronizarea scanteilor in ciclul de functionare al unui motor , avand o importanta mare , la generatiile mai noi de autoturisme , nu se mai utilizeaza sistemul descris .
Un ansamblu de senzori , comunica computerului de bord , pozitia pistoanelor . Computerul , va gestiona , prin intermediul unei unitati de comanda , activarea bobinei de inductie .
Pentru:
ALFA ROMEO ALFETTA (116_) 1.6 (116.B1A) 1975-1984 107CP (79 KW) 1570cmc,
ALFA ROMEO ALFETTA (116_) 2.0 (116.55F, 116.56F, 116.55N, 116.56N) 1978-1984 132CP (97 KW) 1962cmc,
ALFA ROMEO GT (105_) V 2000 (105) 1971-1977 131CP (96 KW) 1962cmc,
ALFA ROMEO GTV (116_) 2.0 1978-1986 131CP (96 KW) 1962cmc,
ALFA ROMEO SPIDER (115_) 2000 Veloce 1977-1993 126CP (93 KW) 1962cmc,
ALFA ROMEO SPIDER (105_) 2000 1971-1977 131CP (96 KW) 1962cmc,
AUDI 50 (86) 1.1 1974-1978 50CP (37 KW) 1093cmc,
AUDI 50 (86) 1.3 1977-1978 60CP (44 KW) 1272cmc,
AUDI 80 (81, 85, B2) 1.3 1978-1981 55CP (40 KW) 1272cmc,
VW DERBY (86) 0.9 1977-1981 40CP (29 KW) 895cmc,
VW DERBY (86) 1.1 1977-1981 50CP (37 KW) 1093cmc,
VW DERBY (86) 1.3 1977-1981 60CP (44 KW) 1272cmc,
VW POLO (86C, 80) 1.1 1981-1989 50CP (37 KW) 1093cmc,
VW DERBY (86C, 80) 1.1 1981-1983 50CP (37 KW) 1093cmc,
VW DERBY (86C, 80) 1.3 1983-1984 55CP (40 KW) 1272cmc,
VW DERBY (86C, 80) 1.3 1981-1983 60CP (44 KW) 1272cmc,
VW GOLF I (17) 1.1 1974-1983 50CP (37 KW) 1093cmc,
VW GOLF I (17) 1.1 1976-1980 52CP (38 KW) 1093cmc,
VW GOLF I (17) 1.3 1979-1983 60CP (44 KW) 1272cmc,
VW JETTA I (16) 1.1 1978-1984 50CP (37 KW) 1093cmc,
VW JETTA I (16) 1.3 1979-1984 60CP (44 KW) 1272cmc,
VW PASSAT (32) 1.3 1973-1980 55CP (40 KW) 1272cmc,
VW SCIROCCO (53) 1.1 1974-1979 50CP (37 KW) 1093cmc,
VW PASSAT Variant (33) 1.3 1973-1980 55CP (40 KW) 1272cmc,
FIAT RITMO I (138_) 65 1.3 1978-1982 65CP (48 KW) 1301cmc,
FIAT RITMO I (138_) 75 1.3 1981-1982 75CP (55 KW) 1301cmc,
FIAT RITMO II (138_) 85 1.5 1983-1987 82CP (60 KW) 1498cmc,
FIAT RITMO I (138_) 85 1.5 1981-1987 85CP (63 KW) 1498cmc,
SAAB 900 I Combi Coupe 2.0 c 1979-1988 100CP (74 KW) 1985cmc,
SAAB 900 I Combi Coupe 2.0 Turbo 1978-1985 145CP (107 KW) 1985cmc,
SAAB 900 I (AC4, AM4) 2.0 Turbo 1980-1985 146CP (107 KW) 1985cmc,
VW DERBY (86C, 80) 1.3 1982-1984 75CP (55 KW) 1272cmc,
SAAB 900 I (AC4, AM4) 2.0 c 1982-1988 101CP (74 KW) 1985cmc,
FIAT RITMO II (138_) 85 1.5 1985-1987 79CP (58 KW) 1498cmc,
FIAT RITMO I (138_) 75 1.5 1978-1982 75CP (55 KW) 1498cmc,
VW POLO Coupe (86C, 80) 1.3 1983-1987 55CP (40 KW) 1272cmc,
VW POLO (86C, 80) 1.3 1983-1988 55CP (40 KW) 1272cmc,
VW POLO Coupe (86C, 80) 1.3 1982-1989 75CP (55 KW) 1272cmc,
VW GOLF II (19E, 1G1) 1.0 1983-1985 45CP (33 KW) 1043cmc,
FIAT RITMO II (138_) 75 1.5 1985-1988 75CP (55 KW) 1498cmc,
VW DERBY (86) 1.3 1977-1981 58CP (43 KW) 1272cmc,
VW POLO (86C, 80) 1.3 1982-1988 58CP (43 KW) 1272cmc,
AUDI 80 (81, 85, B2) 1.3 1978-1981 60CP (44 KW) 1272cmc,
VW POLO (86C, 80) 1.3 1983-1985 50CP (37 KW) 1272cmc,
CAUTARE DUPA COD
CAUTARE DUPA MOTOR
ULTIMELE MASINI VIZITATE
Pentru a vedea lista cu ultimele 10 masini vizualizate te rugam sa te autentifici.
Daca nu ai cont inca, foloseste formularul de inregistrare pentru a-ti crea unul.
Daca nu ai cont inca, foloseste formularul de inregistrare pentru a-ti crea unul.