ALEGE MASINA
marca:
model:
motorizare:
PRODUSE UNIVERSALE
simering, diferential TOPRAN 100 057(014409399B)
Cod: 100 057
Producator: TOPRAN
Coduri OE: 014409399B, 014409399D
Înaltime [mm]: 9
Diametru interior [mm]: 40
Diametru exterior [mm]: 52
Material: ACM (cauciuc poliacrilic)
Cod motor: ZA
An fabricatie pana la: 12/1987
De la numar cutie viteze: 19058
Producator: TOPRAN
Coduri OE: 014409399B, 014409399D
Înaltime [mm]: 9
Diametru interior [mm]: 40
Diametru exterior [mm]: 52
Material: ACM (cauciuc poliacrilic)
Cod motor: ZA
An fabricatie pana la: 12/1987
De la numar cutie viteze: 19058
Se cauta preturi, va rugam asteptati...
Diferentialul , este un mecanism , prevazut cu roti dintate , care permite rotilor motoare , ca in viraje , sa ruleze cu turatii diferite , functie de raza curbei .
In viraje , rotile din interorul curbei se invartesc cu o viteza mai mica decat cele din exterior , deoarece , in aceste conditii , se parcurg distante diferite .
La puntile nemotoare , nu exista diferential , deoarece rotile , se pot invarti liber una fata de cealalalta , nefiind interconectate .
In cazul puntii motoare , rotile primesc cuplul motor simultan de la o sursa comuna , iar in viraje , trebuie sa se roteasca , cu viteze diferite .
Automobilele cu tractiune integrala , au in compunere trei diferentiale , fata , spate si central , acesta din urma fiind necesar , deoarece rotile din fata nu se rotesc cu aceeasi viteza , ca cele din spate .
Constructiv , exista mai multe tipuri de diferentiale , cel mai raspandit , in cazul automobilelor de serie , fiind , diferentialul deschis , care este si cel mai simplu din punct de vedere constructiv .
Acest tip de diferential , are in componenta niste roti dintate ,dupa cum s-a mai precizat si un pinion principal , care primeste cuplul de la motor , transmitandu-l mai departe , planetarelor , prin intermediul unor pinioane mai mici .
Rotile dintate din componenta diferentialului , se cupleaza in viraje , determinand o scadere a vitezei rotilor din interiorul curbei si o crestere proportionala a vitezei rotilor din exterior .
Acest tip de diferential , prezina niste limite in cazul unor portiuni de drum alunecos , deoarece aplicand acelasi cuplu motor ambelor roti , in mod egal , in cazul in care una dintre roti , patineaza , maximul de cuplu pe care cealalta roata il poate primi este acelasi pe care roata care patineaza , il transmite portiunii de drum . Altfel spus , acest diferential nu va putea transmite mai mult cuplu de rotatie , rotii cu aderenta buna , decat maximul de cuplu , pe care roata cu mai putina aderenta il poate transfera suprafetei de drum , aceasta insemnand ca roata fara aderenta se va roti in gol , iar cealalalta va sta pe loc .
Eliminarea acestor inconveniente , poate fi depasit de diferentialul autoblocant .
Diferentialul autoblocant determina ambele roti , sa se rotesca cu aceeasi viteza , prin blocarea pinioanelor interne , astfel ca intreg cuplul motor , va fi transferat rotii cu aderenta mai buna , chiar daca cealalalta roata este suspendata .
Si la acest tip de diferential autoblocant , ne intilnim cu probleme , deoarece , datorita faptului ca toate rotile au aceeasi viteza chiar si in viraje , iar rotile din interiorul virajelor , se vor invarti , dupa cum s-a aratat , cu acceasi viteza ca cele din exterior , vor derapa , acest fapt contrbuind la uzura lor .
Astfel s-a creat diferentialul cu alunecare limitata LSD (Limited Slip Differential) , care este o combinatie intre cele doua tipuri descrise mai sus , diferentialul simplu si diferentialul autoblocant , la care transmiterea cuplului motor , se face la roata cu aderenta mai buna , intr-un raport de regula , de 1:5 , cat si prin rotirea in viraje , a rotilor din exterior cu viteze mai mari fata de rotile din interiorul curbei . Exista si la acest tip de diferential limite , care se refera la situatia in care putem ajunge , cand avem o roata care patineaza intens , aceasta , aflandu-se practic in stare suspendata , cu aderenta 0, la sol. In acest caz chiar daca roata cu aderenta mai buna primeste de cinci ori mai mult cuplu , conform raportului de 1:5 , in cazul particular expus , mai sus , in care cuplul la roata suspendata este 0 , atunci si cuplul la roata cu aderenta mai buna , va fi tot 0 , deoarece 0x5=0.
Astfel s-a ajuns la diferentialele de tip Torsen (torque sensitive-sensibil la cuplu) , acesta , reactionand instantaneu la fiecare dezechilibru de cuplu , care intervine intre cele doua roti motoare , canalizand cuplul , inspre roata cu cea mai buna aderenta la sol .
Pentru:
AUDI 80 (81, 85, B2) 1.3 1978-1981 55CP (40 KW) 1272cmc,
AUDI 80 (81, 85, B2) 1.3 1978-1986 60CP (44 KW) 1297cmc,
AUDI 80 (81, 85, B2) 1.6 1986 73CP (54 KW) 1595cmc,
AUDI 80 (81, 85, B2) 1.6 1978-1986 75CP (55 KW) 1595cmc,
AUDI 80 (81, 85, B2) 1.6 1978-1983 85CP (63 KW) 1588cmc,
AUDI 80 (81, 85, B2) 1.6 GLE 1978-1982 110CP (81 KW) 1588cmc,
AUDI 80 (81, 85, B2) 1.8 1986 88CP (65 KW) 1781cmc,
AUDI 80 (81, 85, B2) 1.8 1983-1986 90CP (66 KW) 1781cmc,
AUDI 80 (81, 85, B2) 1.8 GTE 1984-1986 112CP (82 KW) 1781cmc,
AUDI 80 (81, 85, B2) 1.6 D 1980-1986 54CP (40 KW) 1588cmc,
AUDI 80 (81, 85, B2) 1.6 TD 1981-1986 70CP (51 KW) 1588cmc,
AUDI 80 (81, 85, B2) 1.8 CC quattro (85Q) 1984-1986 90CP (66 KW) 1781cmc,
AUDI 80 (81, 85, B2) 1.8 GTE quattro (85Q) 1984-1986 112CP (82 KW) 1781cmc,
AUDI 100 (44, 44Q, C3) 1.8 1986-1988 88CP (65 KW) 1781cmc,
AUDI 100 (44, 44Q, C3) 1.8 KAT 1985-1990 90CP (66 KW) 1781cmc,
AUDI 100 (44, 44Q, C3) 1.8 quattro 1986-1990 88CP (65 KW) 1781cmc,
AUDI 100 (44, 44Q, C3) 1.8 quattro KAT 1985-1990 90CP (66 KW) 1781cmc,
AUDI 100 Avant (44, 44Q, C3) 1.8 1982-1987 75CP (55 KW) 1781cmc,
AUDI 100 Avant (44, 44Q, C3) 1.8 1986-1990 88CP (65 KW) 1781cmc,
VW POLO (86) 0.9 1975-1981 40CP (29 KW) 895cmc,
VW POLO (86) 1.1 1975-1981 50CP (37 KW) 1093cmc,
VW POLO (86) 1.1 1975-1981 60CP (44 KW) 1093cmc,
VW POLO (86) 1.3 1976-1981 60CP (44 KW) 1272cmc,
VW POLO (86C, 80) 1.0 1981-1986 40CP (29 KW) 1043cmc,
VW POLO (86C, 80) 1.1 1981-1989 50CP (37 KW) 1093cmc,
VW POLO (86C, 80) 1.3 1981-1983 60CP (44 KW) 1272cmc,
VW POLO (86C, 80) 1.3 D 1986-1990 45CP (33 KW) 1272cmc,
VW POLO (86C, 80) 1.4 D 1990-1994 48CP (35 KW) 1398cmc,
VW GOLF I (17) 1.1 1974-1983 50CP (37 KW) 1093cmc,
VW GOLF I (17) 1.3 1979-1983 60CP (44 KW) 1272cmc,
VW JETTA I (16) 1.1 1978-1984 50CP (37 KW) 1093cmc,
VW JETTA I (16) 1.3 1979-1984 60CP (44 KW) 1272cmc,
VW PASSAT (32B) 1.3 1980-1983 55CP (40 KW) 1272cmc,
VW PASSAT (32B) 1.3 1980-1986 60CP (44 KW) 1272cmc,
VW PASSAT (32B) 1.6 1987-1988 70CP (51 KW) 1588cmc,
VW PASSAT (32B) 1.6 1986-1988 72CP (53 KW) 1595cmc,
VW PASSAT (32B) 1.6 1980-1988 75CP (55 KW) 1588cmc,
VW PASSAT (32B) 1.6 1981-1983 85CP (63 KW) 1588cmc,
VW PASSAT (32B) 1.8 1986-1988 87CP (64 KW) 1781cmc,
VW PASSAT (32B) 1.8 1983-1988 90CP (66 KW) 1781cmc,
VW PASSAT (32B) 1.8 1983-1988 112CP (82 KW) 1781cmc,
VW PASSAT (32B) 1.6 D 1980-1988 54CP (40 KW) 1588cmc,
VW PASSAT (32B) 1.6 TD 1982-1988 70CP (51 KW) 1588cmc,
VW PASSAT Variant (32B) 1.3 1980-1983 55CP (40 KW) 1272cmc,
VW PASSAT Variant (32B) 1.6 1987-1988 70CP (51 KW) 1588cmc,
VW PASSAT Variant (32B) 1.6 1986-1988 72CP (53 KW) 1595cmc,
VW PASSAT Variant (32B) 1.6 1980-1988 75CP (55 KW) 1588cmc,
VW PASSAT Variant (32B) 1.6 1981-1983 85CP (63 KW) 1588cmc,
VW PASSAT Variant (32B) 1.8 1986-1988 87CP (64 KW) 1781cmc,
VW PASSAT Variant (32B) 1.8 1983-1988 90CP (66 KW) 1781cmc,
VW PASSAT Variant (32B) 1.6 D 1980-1988 54CP (40 KW) 1588cmc,
VW PASSAT Variant (32B) 1.6 TD 1982-1988 70CP (51 KW) 1588cmc,
VW POLO Coupe (86C, 80) 1.0 1982-1986 40CP (29 KW) 1043cmc,
VW POLO Coupe (86C, 80) 1.1 1981-1983 50CP (37 KW) 1093cmc,
VW POLO Coupe (86C, 80) 1.3 1981-1983 60CP (44 KW) 1272cmc,
VW POLO Coupe (86C, 80) 1.3 G40 1987-1990 115CP (85 KW) 1272cmc,
VW POLO Coupe (86C, 80) 1.3 D 1986-1990 45CP (33 KW) 1272cmc,
VW POLO Coupe (86C, 80) 1.4 D 1990-1994 48CP (35 KW) 1398cmc,
VW POLO Coupe (86C, 80) 1.3 KAT 1987-1994 55CP (40 KW) 1272cmc,
VW POLO Coupe (86C, 80) 1.3 KAT 1989-1994 75CP (55 KW) 1272cmc,
VW POLO Coupe (86C, 80) 1.3 G40 1990-1994 113CP (83 KW) 1272cmc,
AUDI 100 (44, 44Q, C3) 1.8 1982-1987 75CP (55 KW) 1781cmc,
SEAT IBIZA II (6K1) 1.0 1993-1996 45CP (33 KW) 1043cmc,
SEAT IBIZA II (6K1) 1.3 i 1993-1999 54CP (40 KW) 1272cmc,
VW POLO CLASSIC (86C, 80) 1.0 1985-1986 40CP (29 KW) 1043cmc,
VW POLO CLASSIC (86C, 80) 1.0 1985-1994 45CP (33 KW) 1043cmc,
VW POLO CLASSIC (86C, 80) 1.3 D 1986-1988 45CP (33 KW) 1272cmc,
VW POLO CLASSIC (86C, 80) 1.3 KAT 1987-1994 55CP (40 KW) 1272cmc,
AUDI 80 (81, 85, B2) 1.8 GTE quattro (85Q) 1985-1986 110CP (81 KW) 1781cmc,
VW PASSAT limuzina (32B) 1.6 1985-1988 72CP (53 KW) 1595cmc,
VW PASSAT limuzina (32B) 1.8 1985-1988 90CP (66 KW) 1781cmc,
AUDI 80 (81, 85, B2) 1.8 1983-1986 93CP (68 KW) 1781cmc,
AUDI 80 (81, 85, B2) 1.8 GTE 1985-1986 110CP (81 KW) 1781cmc,
AUDI 80 (81, 85, B2) 1.8 CC quattro (85Q) 1985-1986 93CP (68 KW) 1781cmc,
AUDI 100 Avant (44, 44Q, C3) 1.8 quattro 1986-1990 88CP (65 KW) 1781cmc,
AUDI 100 Avant (44, 44Q, C3) 1.8 quattro KAT 1985-1990 90CP (66 KW) 1781cmc,
VW PASSAT limuzina (32B) 1.8 1986-1988 87CP (64 KW) 1781cmc,
VW PASSAT limuzina (32B) 1.6 1987-1988 69CP (51 KW) 1588cmc,
VW PASSAT Variant (32B) 1.8 1983-1988 112CP (82 KW) 1781cmc,
VW POLO Coupe (86C, 80) 1.3 1983-1987 55CP (40 KW) 1272cmc,
VW POLO (86C, 80) 1.3 1983-1988 55CP (40 KW) 1272cmc,
VW POLO CLASSIC (86C, 80) 1.3 1985-1987 55CP (40 KW) 1272cmc,
VW POLO (86C, 80) 1.0 1985-1992 45CP (33 KW) 1043cmc,
VW POLO Coupe (86C, 80) 1.0 1985-1992 45CP (33 KW) 1043cmc,
VW POLO Coupe (86C, 80) 1.3 1982-1989 75CP (55 KW) 1272cmc,
VW POLO (86C, 80) 1.3 1982-1989 75CP (55 KW) 1272cmc,
AUDI 100 (44, 44Q, C3) 1.8 1983-1989 90CP (66 KW) 1781cmc,
AUDI 100 Avant (44, 44Q, C3) 1.8 KAT 1985-1990 90CP (66 KW) 1781cmc,
AUDI 80 (81, 85, B2) 1.6 1978-1981 70CP (51 KW) 1588cmc,
VW POLO CLASSIC (86C, 80) 1.4 D 1990-1994 48CP (35 KW) 1398cmc,
VW PASSAT (32B) 1.6 1980-1988 75CP (55 KW) 1595cmc,
AUDI 80 (81, 85, B2) 1.6 1978-1986 75CP (55 KW) 1588cmc,
AUDI 80 (81, 85, B2) 1.3 1978-1981 60CP (44 KW) 1272cmc,
VW PASSAT (32B) 1.3 1980-1986 60CP (44 KW) 1297cmc,
VW PASSAT Variant (32B) 1.3 1980-1986 60CP (44 KW) 1297cmc,
CAUTARE DUPA COD
CAUTARE DUPA MOTOR
ULTIMELE MASINI VIZITATE
Pentru a vedea lista cu ultimele 10 masini vizualizate te rugam sa te autentifici.
Daca nu ai cont inca, foloseste formularul de inregistrare pentru a-ti crea unul.
Daca nu ai cont inca, foloseste formularul de inregistrare pentru a-ti crea unul.